torsdag 21. februar 2013

Vinterferie på hytta :-)

Nå er det lenge siden vi har oppdatert bloggen med informasjon om framdrift. Det er av den enkle grunn at det ikke har vært noe framdrift... Hytta står fortsatt og "setter seg", mens vi har planlagt og diskutert behandling innvendig.

Godt med snø..., og deilig vær...

Anekset og hytta


Nå i vinterferien har vi for første gang satt på litt varme, og vi har "testet" noe interiørbeis. Begge soverom er nå behandlet på vegger og tak med Tyrilin interiørbeis. Det er ikke lett å se forskjellen på bildene, men her følger noen forsøk.

"Høst" og "Kalkhvit"

"Høst" og "Kalkhvit"
"Stemning" og "Kalkhvit"

"Stemning" og "Kalkhvit"
 
Tømmerveggene som er behandlet med "Stemning" og "Høst" skal vi i kveld også behandle med Tyrilin interiørvoks.

7 kommentarer:

  1. Hei

    Ser at du har også brukt Norgeslaft Ltd, og nå har problemer med ferdigattest og slutt dokumentasjon.
    Anbefaler deg å snarst mulig kontakte dis forsikrings selskap for å høre om du har noen dekning for advokat bistand, dett for å kunne sende inn krav til konkursboet, eventuelt stevne tidligere eier og faglig leder for retten for lovbrudd. Jeg vet at andre har gjort det, da de blan annet har brutt markedføringsloven. Ta også kontakt med Oppdal kommune og direktoratet for byggkvalitet for råd.
    Jeg vet ikke om du har byggteknisk kompetanse, men selv om du har fulgt opp underveis kan det være store mangelr ved leveransen som du blir heftet ved og som kan skape problemer for deg om du skal selge og forsikre hytta.
    Ønsker du råd fra meg så har jeg profilen Ingeniøren på byggehytte. Jeg har en god del informasjon om Norgeslaft Ltd.

    O. Shneider

    SvarSlett
  2. Takker for omtanken!
    Underveis i byggeprosessen har vi benyttet oss av en "konsulent" med byggteknisk kompetanse og lang erfaring fra tømmerhytter. Selve laftekassa, og taket er jeg derfor trygg på. Kvaliteten på vinduer og dører er derimot ikke hva vi hadde håpet på..

    SvarSlett
  3. Norgeslaft har levert desverre levert mange hytter i Norge som ikke oppfyller forskrift om tekniske krav til byggverk.
    Blant annet mangler det dokumentasjon på dører, vinduer, isolasjon undelagpapp på tak osv. Det er også manglefull dokumentasjon fra kvalitetskontrollen på en del hytter osv.
    Har dere bistand fra kyndig person bør han kunne hjelpe dere. Om dere kontakter direktoratet for byggkvalitet (dibk) så vil dere få opplyst om hvilke kommuner og saksnummer på saker. Da kan dere muligens kontakte andre tiltakshavere og spørre hvordan dem gikk fram, for det er flere i samme situasjon.
    Dere kan også spørre meg så skal jeg svare etter beste evne.

    SvarSlett
  4. Beklager det ble noe skrive feil i innlegget mitt.
    Hadde vert bedre om vi kunne pratet under fire øyne.
    Som du sikkert skjønner er jeg litt forsiktig, i og med at denne bloggen er offentlig.
    Om du leser mitt inlegg i byggehytte. no så skjønner du sikkert hvorfor.
    Jeg håper at det løser seg for dere og at dere for ferdigattest.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Jeg skal lese dine innlegg. Hvis du sender meg en mail på sabra@nets.eu, så kan vi komunisere mer anonymt om du ønsker det.

      Slett
  5. Flotte farger! Held sjølv på med fargeval no, ein omfattande prosess! Men dog veldig kjekt :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er kjekt med fargevalg ja, men det er ikke lett. Samme farge gir store forskjeller i resultat avhengig av paneltype og tømmer. Måten tømmeret er pusset på har også stor betydning.

      Slett

Setter stor pris på at du skriver under med navnet ditt :-)