fredag 13. april 2012

Møte med kommunen

Uken etter høstferien var kommunen på tomta å satte ned grensepinner. Siden da har vi ventet på at kartene på nett skulle bli oppdatert, og prosessen med å søke om byggetilatelse kunne starte.

Når kontrakten med hytteleverandøren var undertegnet tok vi kontakt med kommunen for å få situasjonskart, naboliste o.l. som må til videre i prosessen. Kartene var fortsatt ikke oppdatert.

I dag har jeg vært i et hyggelig møte med kommunen for å finne ut av hva jeg må gjøre videre. En meget hyggelig mann på Plan og Bygg hjalp meg med alle mine spørsmål, OG ga meg et oppdatert situasjonskart jeg kan bruke i søkeprosessen.



Nå gjenstår det å finne de som skal gjøre grave-, støpe-, elekrtikker- og rørleggerarbeid. Alle disse må nemlig være på plass FØR du kan søke om byggtillatelse. Selv om hytteleverandøren er den som står som ansvarlig søker, er de nødt for å ha et ferdig utfylt "ansvarsrettskjema" fra alle de nevnte "underleverandører" før kommunen kan godkjenne noen ting.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter stor pris på at du skriver under med navnet ditt :-)